Tramvaj

 


 

U Gradu Zagrebu tramvaj je prvi puta službeno provozio 5. rujna 1891. godine za vrijeme trajanja Jubilarne gospodarsko-šumarske izložbe (u povodu 50. obljetnice Hrvatskoslavonskoga gospodarskog društva, preteče današnjeg Zagrebačkog velesajma). Tada je jedan konj vukao kola prugom prosječnom brzinom od 7,5 km/h. Interesantna činjenica je i da se prvo tramvajsko spremište tzv. remiza, s konjskom stajom i upravnom zgradom nalazilo upravo na mjestu današnjega Tehničkog muzeja. Danas se redoviti tramvajski promet u Gradu Zagrebu odvija na 116.346 m pruga, na kojima su svaki radni dan u prometu 191 tramvajska motorna kola i 62 prikolice. Godišnje se tramvajima u Zagrebu preveze više od 200 milijuna putnika.
Duh prošlih vremena gosti Tehničkog muzeja mogu doživjeti nostalgičnom vožnjom originalnim motornim kolima tipa M-24 iz 1924. godine i prikolicom koju je konstruirao inženjer Dragutin Mandl. Oboje su proizvedeni u radionicama Zagrebačkog električnog tramvaja, a od 1973. su trajno pohranjeni u Tehničkom muzeju. Upravo i dobrotom Zagrebačkog električnog tramvaja omogućene su povremene vožnje Gradom.
 
Tramvaj u pravilu vozi svake nedjelje s polaskom u 9.30 sa staniceTrg Dražena Petrovića pa dalje trasom Savska – Frankopanska – Ilica – Trg bana Jelačića – Zrinjevac – Glavni kolodvor – Draškovićeva – Kneza Mislava – Trg žrtava fašizma – Račkoga – Trg bana Jelačića – Ilica – Frankopanska – Savska – Tratinska (dolazaka na stajalište Tehnički muzej oko 10,00 sati).
 
Vožnja tramvajem je besplatna. Molimo posjetitelje da prije vožnje obavezno na blagajni Muzeja preuzmu besplatnu kartu. Zbog mogućih radova na održavanju tramvajskih pruga u Gradu Zagrebu moguće je otkazivanje vožnje pa stoga molimo da obavezno ranije kontaktirate Tehnički muzej kako biste provjerili dostupnost ove usluge.
Za informacije i narudžbe grupnih posjeta molimo koristite sustav najave grupa na našim stranicama.