NEPOZNATE TAJNE HRVATSKE AUTOMOBILSKE POVIJESTI

DOGAĐANJE

datum početka/završetka: 19.02.2016. / 19.02.2016.
vrijeme održavanja: 18 sati
organizator: Tehnički muzej "Nikola Tesla"
voditelj: Marijo Zrna

U Hrvatskoj automobilska industrija nikada nije zaživjela. No, to ne znači da nismo imali ideja ili da nismo znali uživati u vrhunskim automobilima... 

Uz izložbu Automobil: kultura mobilnosti u petak, 19. veljače 2016. s početkom u 18 sati održati će se tri prigodna predavanja koja će nas podsjetiti na našu bogatu automobilsku povijest.

Predavanja su besplatna za javnost, a održati će se u kino dvorani Muzeja.

FRANK KURTIS - HRVAT KOJI JE POKORIO INDY

Frank Kurtis, pravim imenom Franjo Kuretić (1908-1987.), pripada prvoj u SAD rođenoj generaciji useljenika iz Gorskog kotara. U mladosti je radio kod američkih automobilskih legendi (Don Lee, Harley Earl, Dutch Darrin), a prije nego li se osamostalio bavio se preradom starih Fordova i Buicka u cestovne trkače. 1932. godine Kurtis je osnovao u Los Angelesu vlastitu tvrtku Kurtis-Kraft. Njegovi su trkaći „midgeti“ 25 godina dominirali američkom trkaćom scenom. Frank Kurtis konstruktor je čak 120 Indy 500 bolida, uz pet ondje ostvarenih pobjeda.

Predavač je Dino Milić Jakovlić, jedan od tek nekoliko hrvatskih novinara i istraživača čija je specijalnost svjetska i hrvatska automobilska povijesti.

ALFA JANKOVITS

Dugo je godina ovaj automobil bio misterij automobilske povijesti. Tridesetih godina dva brata Jankovits u Rijeci konstruiraju revolucionarni aerodinamični automobil na šasiji Alfa Romea 6C 2300 s straga središnje ugrađenim istovjetnim motorom. Alfi Jankovits gubi se trag nakon drugog svjetskog rata, da bi iznenada osvanula na svjetskoj sceni početkom ovog stoljeća (www.aerospider.com). Obavijena velom tajne, kontroverzna i nepoznata, ovo je jedna od najzagonetnijih Alfi svih vremena, a ako je uopće i možemo smatrati Alfom...

Predavač je Daniel Tomičić.

KAD SU HRVATI VOZILI BUGATTI...

Zagreb i Hrvatska tada su živjeli u ritmu Art Decoa. Na Brijunima se igrao golf i polo, Rijeku su pohodila braća Maserati, a Zagrebom su jurili Bugattiji. Osnivaju se sportska društva, a sportska natjecanja postaju još jedan mondeni spektakl kojim smo se stopili s Europom. Tenis je tada jedan od najpopularnijih sportova, a samo u Zagrebu je primjerice 1926. bilo čak tridesetak teniskih igrališta. Vrlo je popularan automobilizam i moto sport, organiziraju se u tom kontekstu i izložbe s predstavljenim svjetskim novitetima na dva i četiri kotača. Upravo u to doba Branko Zadobošek je živio svoj san. Prvi automobilistički as u Hrvatskoj, slavu je stekao jureći Šalatom u Bugattiju T35 praćen ovacijama 4000 gledatelja. Bugatti i Hrvati. Zadobošek je tek jedan od nekolicine privilegiranih koji su vozili automobil proslavljene marke na našim prostorima. Po prvi puta ćemo javno prezentirati registar u nastajanju koji bi trebao dati odgovor na nepoznanice koliko je Bugattija bilo u Hrvatskoj. Ova tema nikada nije sustavno istražena, pa ćemo po prvi puta u javnosti predstaviti novootkrivene fotografije, komentirati ih i možda otkriti ljude povezane s hrvatskim Bugattijima.

Predavač je Daniel Tomičić.

Daniel Tomičić rođen je 1974. u Zagrebu, diplomirao je povijest umjetnosti i povijest na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od 2004. radi na promociji kulture automobila sustavno pišući o dizajnu automobila i starodobnicima, organizirajući događanja i radeći kao savjetnik za dizajn automobila. 2009. započinje u Zagrebu organizirati Auto(r), godišnju međunarodnu konferenciju o dizajnu automobila. Tour Istrom za starodobnike organizira od 2010. Kovčarsku tvrtku Sljeme Autokoffer obnavlja 2012. godine.

Tehnički muzej "Nikola Tesla"

Zagreb, Savska cesta 18, tel. 01/48 44 050; 01/4881-626

marijo.zrna@tehnicki-muzej.hr

www.tehnicki-muzej.hr

www.facebook.com/Tehnički-muzej-Nikola-Tesla-3358024598279…/

 

povratak