Loading imgFirstDescription

Dubrovački tramvaj

Tramvajska garnitura dubrovačkog tramvaja sastoji se od motornih kola br.7 i ljetne prikolice br. 23. Datira iz 1912. Karoserija tramvaja napravljena je u Austriji (Grazu, „Grazer Wagonen und Maschinenfabrik“), a izrada električnog dijela u Češkoj (Pragu, „F. Križik“). Pogonski uređaj čine dva elektromotora koji preko cilindričnih zupčanika direktno pokreću pogonske kolske slogove. Dovod struje dolazi iz zračnoga voda preko trole, isključivača i osigurača u otpornike, koji se nalaze na krovu vozila. Iz otpornika struja ide preko kontrolera u motore, a dalje preko kotača u tračnicu. Širina kolosijeka po kojoj se tramvaj kretao u Dubrovniku iznosila je 760 mm (uskotračni kolosijek). Putnici su u motornim kolima ulazili na stražnjoj platformi, a izlazili na prednjoj. U prikolicu se ulazilo sa svih strana. Tramvaj je prometovao na relaciji Pile – Lapad i u suprotnom smjeru. Ukinut je 1970. godine.