Kako se pripremiti za razgovor za posao

Razgovor za posao i kako se pripremiti za razgovor?
Nakon što ste poslali par uspješnih prijava za posao sljedeće što možete očekivati je javljanje poslodavca i poziv na razgovor za posao. I dok recimo preko telefona kada vas poslodavac kontaktira možete zvučati samouvjereno, prava bitka u glavi nastaje kada shvatite da intervju tek slijedi. Mnogi se tako uhvate u panici “Kako ću se predstaviti”, “Što ću reći”, “Što ću obući”? Ako niste već neko dulje vrijeme bili u stolici za intervju, nema veze, bitno je udahnuti i izdahnuti i krenuti s pripremama za razgovor za posao.
Mnogi ljudi dolaze na razgovor puni sebe, u glavi su si već zacrtali “Ovo je moj posao i moja pozicija”, ali istina je da poslodavci ne vole ljude koji ne pokazuju ni malo poštovanja i zainteresiranosti prema budućem radnom mjestu. Poslodavci vole kandidate koji dolaze informirani, kojima je bitno ostaviti dobar prvi dojam, koji se mogu predstaviti bez problema, koji imaju lijepu komunikaciju, i kojima nije problem slušati. Ono što također poslodavci vole i neizmjerno cijene su vaša pitanja upućena njima. Tu ne pričamo o plaći, radnom vremenu, kolegama, već o pitanjima poput “Da li mi navedeno radno mjesto omogućuje napredovanje”?
Razgovor za posao i što poslodavci traže u kandidatu?
Kada biramo oglas na koji ćemo se prijaviti, često vidimo kako se taj oglas sadrži od opisa posla, uvjeta rada, uvjeta koji se odnose na kandidate, i ono što poslodavac nudi. Poslodavci u budućem zaposleniku traže ono što su naveli u uvjetima rada, a to je često obrazovanje, određene osobine, radno iskustvo. Poželjno je uvijek da se javljaju kandidati koji ispunjuju sve traženo, ali u često slučajeva poslodavci zaprimaju molbe i sa strane kandidata koji djelomično ili uopće ne ispunjavaju uvjete.
Ukoliko vi ispunjavate uvjete i budete pozvani na razgovor za posao, sljedeći korak je vaša prezentacija kako bi se iskazali u moru drugih kandidata. Kao što smo naveli, na razgovor za posao je bitno doći pripremljen. Kako ostaviti dobar dojam? Prije svega bitno je informirati se o poslodavcu i radnome mjestu kako vas poslodavac ne bi uhvatio nespremne. Prvi dojam je ključan, zato je potrebno doći do 10-ak minuta ranije. Kada pričamo o prvom dojmu govorimo i o načinu oblačenja. Dress code ne postoji, ali preporučuje se da dođete business casual obučeni. Bitno je djelovati opušteno i prirodno. Kod upoznavanja poslodavca poželjan je pogled u oči i čvrsti stisak ruke, kao i osmijeh.
Razgovor za posao i kako se ponašati na razgovoru?
Verbalna komunikacija je svakako najbitnija kod upoznavanja poslodavca i kandidata za posao. Od velike važnosti je također i ona neverbalna komunikacija. Nervoza nikako nije dobrodošla, tako da prilikom sjedanja na razgovor za posao pokušajte i dalje biti nasmiješeni i održavati povremeni kontakt s očima kako bi poslodavac stekao dojam da slušate. Često razgovor za posao krene od toga da vas poslodavac moli da se predstavite, i ovdje često mnogi krenu pričati o svome životopisu. Nemojte biti dosadni, uz svoja radna iskustva govorite i o svojim hobijima, jer putem vašeg predstavljanja poslodavac želi steći cjelokupnu sliku o vama kao osobi.
Nakon toga često slijedi predstavljanje poslodavca, posla, radnih uvjeta i ostalih sitnica. Kraj razgovora uvijek označava “Imate li kakvih pitanja”, i većina uvijek odgovori ne i to je greška. Takvim odgovorom dajete do znanja da ili niste dovoljno zainteresirani za radno mjesto, ili ne znate dovoljno o samom poslu. Vaš odgovor bih uvijek morao biti da i pitanja bi trebala biti orijentirana na mogućnost napredovanja u firmi i poslovanju firme, jer upravo time stvarate dojam da vas radno mjesto zapravo zanima. Na kraju intervjua važno je pristojno se zahvaliti poslodavcu na izdvojenom vremenu, također se čvrsto rukovati i ostvariti kontakt s očima.
Tagovi:
Više članaka
Kućni ljubimci i alergije – kako ih smanjiti?
Iako kućni ljubimci donose neizmjernu radost i pozitivno utječu na svakodnevicu obitelji, kod nekih ljudi mogu uzrokovati neželjene alergijske reakcije. Alergije na kućne ljubimce uglavnom nastaju zbo
Intervju s OPG-om koji koristi samo električne strojeve
U posljednjih nekoliko godina, poljoprivrednici u Hrvatskoj sve se češće okreću održivim praksama koje smanjuju negativan utjecaj na okoliš. U skladu s tim trendom, sve veći broj obiteljskih poljopriv
Trebate li koristiti više oglasnika istovremeno?
Svaki prodavatelj želi postići najbolje rezultate prilikom prodaje svojih proizvoda ili usluga, stoga nije neuobičajeno da se pita je li bolje osloniti se na samo jedan ili koristiti nekoliko kanala o